A Brazil Havaianas papucsok története


Bemutatkozás

  • Először is hadd mutassunk be egy hölgyet. 54 éves, de ma is abszolút csúcsformában van, szép, vonzó és fiatalos: ő a Havaianas.
  • Brazíliában 1962-ben dobták először piacra, és azóta is folyamatosan népszerű és divatos. Hazájában már nem egyszerű divatkellék, hanem szimbólum: dalok szólnak róla, szakdolgozatok témája, rajongóklubjai és szenvedélyes gyűjtői vannak, egy egész életérzés kötődik hozzá. Talán a legdemokratikusabb termék a világon, valóban méltó a szlogenre: "Mindenki ilyet hord."
  • Egyaránt ott virít szegény és gazdag, idős és gyermek, férfi és nő lábán. Része a bennszülött indiánok öltözékének, de a rangos divatbemutatóknak is gyakori szereplője. Elnökök és királynők, sportolók és kétkezi munkások járnak benne. Hordják városban, strandon, tengerparton, uszodában, de még elegáns helyeken is.
  • Nem túlzás azt állítani, hogy a Havaianas olyan szimbólummá vált, amelyet sokan próbáltak és próbálnak utánozni, de hasztalanul. Mert a Havaianas egyedülálló és utánozhatatlan. Kényelmes, esztétikus és tartós. Egyszerű és tökéletes. A Havaianas kultusztárgy.


Eredet

  • Hazatéréskor lecserélni a cipőt papucsra régi japán szokás, a tisztelet és az alázat jele. A japán papucsnak, a "szuripának" két fajtáját használták: a Getát és a Zorit. Minden jel arra utal, hogy 1962 júniusában a Zori volt a Havaianas mintája. Csakhogy a brazil változat egyvalamiben merőben különbözött japán elődjétől: kaucsukból készült. A kaucsuk természetes alapanyag, vitathatatlanul brazil, ráadásul vízálló, kényelmes és tartós.
  • Az első Havaianas-modellnek fölül fehér, alul pedig világoskék volt a talpa, a pántja pedig szintén világoskék volt: a kék égre emlékeztetett. Az új papucs olyan egyszerű volt, hogy futótűzként terjedt a híre az országban. Nem telt bele egy év sem, és a Sao Paulo Alpargatas (Sao Pauló-i Papucsgyár) naponta több mint ezer párat gyártott belőle - és mindet el is adta. Ez természetesen azt eredményezte, hogy rövidesen megjelentek az utánzatok.
  • A konkurencia próbálkozott... - csakhogy nem számolt az eredeti termék minőségével: a Havaianas volt az egyetlen papucs, ami nem vesztette el az alakját, nem volt szaga és nem szakadt el a pántja.
  • Napjainkra a Havaianas olyan népszerű lett, hogy büszkén hordja még a köztársasági elnök is, sőt, átlépte Brazília határait, és olyan sztárokat is meghódított, mint Naomi Campbell vagy Jennifer Aniston.


Név

  • Jogosan merül fel a kérdés sokakban: egy ennyire jellegzetesen brazil terméknek miért Havaianas, vagyis hawaii a neve? "Hawaii-ról mindenkinek a tengerpart, a napsütés és a meleg jut az eszébe. A 60-as években pedig különösen jól csengett a neve, hiszen az amerikaiak ide jártak nyaralni" - emlékszik vissza egy régi dolgozó.

Néhány érdekes adat

  • A főszezonban másodpercenként 5 Havaianas-papucs készül a Campina Grande-i gyárban, azaz percenként 300, óránként 18 ezer, ami évente 105 millió párat jelent.
  • Első megjelenése óta összesen 2,2 milliárd pár Havaianas-papucsot gyártottak és adtak el.
  • Ha egymás mellé tennénk az összes elkészített papucsot (az átlagos 37-es mérettel számolva), 46-ször érnék körbe a Földet. És tegyük hozzá, hogy ezek 2010-es adatok…

2000-2016 © Legatum Kft. | Minden jog fenntartva!