Havaianas, a papucsőrület

     Hol van már az az idő, amikor a meglehetősen cikis, keresztpántos, endékás papucsokban klaffoltunk a strandon? Azóta sok minden megváltozott: többek között csinosak lettek a gumipapucsok, kedvesek, színesek, nőiesek, sportosak, egyszóval sokfélék. Különösen a Havaianas papucsok!

     Aki még nem ismerné, ideje, hogy egy pillantást vessen rá. Ez ugyanis nem egy egyszerű papucs. Amellett, hogy szép, bőr- és lábbarát is. Nem műanyagból, hanem valódi gumiból készül, ráadásul a talpa és a pántja ugyanabból az anyagból van. Ez garantálja, hogy nem megy tönkre, hiszen nem vásik el, nem szakad el, és több évig is hordhatjuk. Vannak olyan hölgyek, akik kimondottan adnak a minőségre és a különleges megjelenésre. Ha azt mondjuk, hogy Julia Roberts, Sandra Bullock, Naomi Campbell vagy éppen Kate Moss is Havaianast hord, ez már önmagában garancia. És ha még hozzátesszük azt is, hogy 2002-ben Jean-Paul Gaultier nyári divatbemutatóján minden modell lábán Havaianas díszelgett, azt hihetnénk, no, megint egy elérhetetlen luxuscikk. Tévedés! Ezek a színes csodapapucsok Magyarországon is kaphatók!

     A Havaianas történetének kezdetén (1962-ben) az egyszerű brazil emberek kőműves-papucsa volt. És mivel egyszerű és kényelmes viselet, elterjedt és divattá vált, hogy aztán áttörve az országhatárokat meghódítsa a világot!

     Ma már több mint hatvan országban találkozhatunk a Havaianas termékekkel. Amerikában például 2003-ban egymillió párral adtak el ebből az élő legendából! Egy-egy kivételes, Swarovski-kristályokkal díszített Havaianas ára az Egyesült Államokban a 125 dollárt, Londonban pedig akár a 100 fontot is meghaladhatja! Az átlag-papucsok persze lényegesen barátságosabb áron kerülnek forgalomba, de így is a prémium kategóriás áruk között kell keresnünk őket. Magyarországon egyelőre az Aboriginal, az Elvis Shop, a Goa és a Jákói Sport üzleteiben találkozhatunk a Havaianas-szal.

     Érdekességek a Havaianasról - Tavaly 119 millió pár Havaianas papucsot gyártottak, melybol 5 millió került külföldre: Nyugat-Európába, Észak- Amerikába, és Ausztráliába. 2001-ben ez még csak 4 millió pár volt (az akkori forgalom 5%-a), de idén a cég vezetése szeretné ezt az arányt 15%- ra feltornászni. 1962 óta, amikor az első pár Havaianas elhagyta a brazil cég gyártósorát, 2.6 milliárd pár került a világ boltjaiba, majd onnan sikeres sztárok, híres sportolók, és hétköznapi emberek lábaira.

Havaianas? minden trendben!

Van egy papucs. Egy papucs, amely mára meghódította a világot és most úgy döntött, hogy Magyarországra is beteszi a lábát. Azazhogy inkább mostantól a magyarok is betehetik a lábukat egy-egy pár Havaianasba! Ez az ajánlat már csak azért is csábítóan hangzik, hiszen olyan hírességek tüntették ki kegyeikkel a brazil szuperpapucsot, mint Julia Roberts, Sandra Bullock, Naomi Campbell vagy éppen Kate Moss. 2002-ben, Párizsban, Jean-Paul Gaultier nyári divatbemutatóján, minden modell lábán Havaianas díszelgett. A divatvilág elegáns főutcáin (New York, London, Párizs) a következő boltokban találkozhatunk Havaianas-szal: Saks Fifth Avenue, Bergdorf Goodman, Galleries Lafayette, Bloomingdale s, La Samaritaine, Selfridges, General Pants, El Corte Inglés.

     A Havaianas történetének kezdetén (1962-ben) azonban még nem lehetett ilyen illusztris társasággal egy lapon emlegetni ezt a valódi kaucsukból készült, "strapabíró" lábbelit. Az egyszerű brazil emberek "kőműves-papucsaként" terjedt el és vált divattá, hogy aztán áttörve az országhatárokat meghódítsa a világot! Ezt pedig akár szó szerint is érthetjük, hiszen mára már, a cég dinamikus és újszerű export- stratégiájának köszönhetően több, mint hatvan országban találkozhatunk a Havaianas termékekkel. Amerikában például 2003-ban egymillió párral adtak el ebből az élő legendából! Egy-egy kivételes, Swarovski-kristályokkal díszített Havaianas ára az Egyesült Államokban a 125 dollárt, Londonban pedig akár a 100 fontot is meghaladhatja! Az átlag-papucsok persze lényegesen barátságosabb áron kerülnek forgalomba, de így is a prémium kategóriás áruk között kell keresnünk őket. Magyarországon egyelőre az Aboriginal, az Elvis Shop, a Goa és a Jákói Sport üzleteiben találkozhatunk a Havaianas-szal.

     Az itthoni képviselet vezetője, Gyuricza Gábor, aki maga is Brazíliában nőtt fel, biztos a sikerben. Mint mondja, minden esély megvan arra, hogy a világ nagy divatközpontjai után, Magyarországon is fogalommá váljon a Havaianas. Gyuricza Gábor joggal bízik a sikerben, hiszen Ausztrália húszmillió lakosú piacán például az első év 2500 páros eladási eredményét követően mára már több, mint félmillió pár fogy évente. A cég vezetősége képes a megújulásra, amit leginkább az jelez, hogy az export-ügyeket és a marketinget immár profi csapat intézi, szemben a három évvel ezelőtti felállással, amikor is mindezen feladatokat egyetlen ember kezelte, aki ráadásul még angolul sem tudott! Gyuricza Gábor reméli, hogy a történelem megismétli önmagát, és ezek a párját ritkító sikerek Magyarországon is közismertté és közkedveltté teszik a brazil legenda-papucsot, a Havaianast!

NEXT magazin márc. 2004.

     Hiszik vagy nem, már a madarak is vidáman csicseregnek. Biztosan azért, mert habár még hűvös, szeles, esős idő van, de hamarosan beköszönt a tavasz. Olyankor mindenki leveti téli, kissé nehézkes hangulatát, és nagyobb teret adunk a jókedvnek, a lazaságnak. Ledobáljuk magunkról a vastag ruháinkat, és igyekszünk a lehető leglengébben, legszellősebben öltözködni.

     Vonatkozik ez a lábbelikre is. Nyári cipő, szandál, mezítlábas viselet... Vagy ott van a Havaianas. Mi is a Havaianas? Nos, jelentése ékes portugál nyelven: hawaiiak, markanévként pedig egy rendkívül kényelmes és népszerű viselet, egyfajta papucs, ha úgy tetszik. 1962 óta, amikor az első pár Havaianas elhagyta a brazil cég gyártósorát, 2,6 milliárd pár került a világ boltjaiba, majd onnan sikeres sztárok, híres sportolók, szupermodellek, cosmo-lányok, dagadt hawaii inges pasasok és hétköznapi emberek lábaira, és viselik azóta is rendületlenül.

     Ez a roppant sikeres márka a világon szinte mindenhol kapható, jött hát az ötlet, hogy hazánkban is kapható legyen. Még szerencse, hogy Gyuricza Gábor Brazíliában és persze Havaianas papucsban nőtt fel! Abban biztos volt, hogy itthon is kelendő lesz a termék, de ismerve a gyártó szigorú és következetes marketing stratégiáját, alaposan végig kellett gondolni azt, hogy milyen üzletekben kerüljenek a Havaianas papucsok értékesítésre.

     Fontos az üzlet nagysága, berendezésének stílusa, és elengedhetetlen, hogy az árukészlet fiatalos, márkás, jó minőséget képviselő legyen. Gyuricza Gábor a brazil marketing igazgatóval végig is járta az üzletek, plázák garmadát, hogy megtalálják a megfelelőnek ígérkező partnereket. Így "jöttek össze" az Aboriginal-lal, az Elvis Shop-pal, a Goá-val és a Jákói Sporttal is, de a sor persze folytatódni fog.

     A márkát hazánkban forgalmazó Legatum cég fából készült, szörfdeszka formájú kínáló állványokkal együtt szállítja le a megrendelt kollekciókat, melyek ízlésesen tálalják a rajtuk elférő 52 papucsot.

     A teljes egészében természetes kaucsukból készült Havaianas papucsok számtalan kollekcióban készülnek, ezek közül az első évben a Top (talp és pánt azonos színben), a Style (talp és pánt egymástól eltérő két színben), a Brasil (a brazil zászlót díszítőelemként magán viselő darab), a Floral (női, virágos modell), az Alamoana (hawaii minták szitanyomásával), valamint a Surf bamboo (csak férfiaknak) kollekciók darabjai lesznek kaphatók hazánkban. Ezek három árkategóriát képviselnek: 3.950, 4.950 és 5.750 forint. Természetesen a legkisebbek sem maradnak Havaianas nélkül, a Kids modellek gyermekruházati és -cipő üzletekben lesznek kaphatók.

     A Havaianas cég találékony kommunikációs igazgatója mindent megtesz annak érdekében, hogy a szó szoros értelmében rivaldafénybe kerüljön ez a mára már fogalommá vált papucs. Képzeljék csak el, két éve Julia Roberts Havaianasban jelent meg az Oscar-díj kiosztásán! Mára már hagyománnyá vált az, hogy az Oscar-szobrocskára esélyes 60 jelölt egy pár egyedi, divatos papucsot kap! Mint köztudott, a nagyszabású díjkiosztásra február 29-én, Los Angelesben került sor, és a nagy eseményt több millió ember kísérte figyelemmel élő, egyenes adásban. Az ajándék "pikantériája", hogy korántsem a hagyományos strandpapucsról van szó, hanem egy - a neves észak-amerikai divattervező, Deborah Evans által megtervezett - Swarovski-kristályokkal díszített egyedi lábbeliről. Míg a női modellek több kristállyal vannak felcicomázva, a férfipapucsok feketék, és az őket díszítő kristályok is fekete, illetve sötétszürke színekben pompáznak. Az ajándékdobozokra külön-külön rákerült a megajándékozott színész/nő neve, méghozzá hasonló tipográfiai stílusban, mint ahogy az a hollywoodi "színészjárdán" látható. Mindezen felül pedig, a filmvilágban elterjedt szokásnak megfelelően, egy kedves üdvözlőlap kéz és lábtörést kívánt a művészeknek. Ezek után igazán elmondható a cégről, hogy nem aprózza el!

     Hazánkba május legelején érkezik meg az első szállítmány, hogy aztán nálunk is elinduljon a Havaianas őrület, mely várhatóan augusztusig tart majd. De remélhetőleg idén is jó hosszú, amolyan őszbe nyúló lesz majd a nyár!

A Havaianas az Oscar-díj jelöltjeit ajándékozta meg

Minden jelölt egy pár egyedi, divatos papucsot kapott!

     A nagy múltra visszatekintő brazíliai Havaianas cég, mára már hagyományossá vált éves ajándékával lepte meg az Oscar-szobrocskára esélyes 60 jelöltet. Mint köztudott, a nagyszabású díjkiosztásra február 29-én, Los Angelesben került sor, és a nagy eseményt több millió ember kísérte figyelemmel élő, egyenes adásban. Az ajándék "pikantériája", hogy korántsem a hagyományos strandpapucsról van szó, hanem egy - a neves észak-amerikai divattervező Deborah Evans által megtervezett, Swarovski-kristályokkal díszített " egyedi lábbeliről. Míg a női modellek több kristállyal vannak felcicomázva, a férfipapucsok feketék, és az "őket" díszítő kristályok is fekete, illetve sötétszürke színekben pompáznak.

     Az ajándékdobozokra külön-külön rákerült a megajándékozott színész(nő) neve, méghozzá hasonló tipográfiai stílusban, mint ahogy az a hollywoodi "színészjárdán" látható. Mindezen felül pedig, a filmvilágban elterjedt szokásnak megfelelően, egy kedves üdvözlőlap, kéz és lábtörést kívánt a művészeknek.

Két éve Julia Roberts Havaianasban jelent meg az Oscar-díj kiosztásán!

     A gyártócég kommunikációs igazgatója Rui Porto kiváló befektetésnek tartja az ilyen elemekből is építkező marketingstratégiát, mivel két évvel ezelőtt, ugyanezzel a fogással sikerült elérni, hogy Julia Roberts - teljesen spontán - Havaianasban jelent meg az Oscar-díj kiosztásán. Úgy tűnik, hogy a Havaianas cég találékony kommunikációs igazgatója mindent megtesz annak érdekében, hogy a szó szoros értelmében rivaldafénybe kerüljön ez a mára már fogalommá vált papucs. Rui Porto ezzel a "húzással" is serkenteni kívánja az észak felé irányuló (amerikai, ill. európai) exportforgalmat, hiszen a Havaianas papucsok igazi szezonja most áprilisban indul majd be, nálunk Magyarországon is.

     Tavaly 119 millió pár Havaianas papucsot gyártottak, melyből 5 millió került külföldre: Nyugat-Európába, Észak-Amerikába, és Ausztráliába. 2001- ben ez még csak 4 millió pár volt (az akkori forgalom 5%-a), de idén a cég vezetése szeretné ezt az arányt 15%-ra feltornászni. 1962 óta, amikor az első pár Havaianas elhagyta a brazil cég gyártósorát, 2,6 milliárd pár került a világ boltjaiba, majd onnan sikeres sztárok, híres sportolók, és hétköznapi emberek lábaira.

Copacabana, Pelé, Havaianas... (Next magazin, 2005. március)

     Semmi, de semmi túlzás nincs abban, hogy a két első brazil védjegy mellé odakerült a Havaianas is! A Copacabanáról mindenkinek beugrik a hófehér homokkal borított sok kilométeres tengerpart feszes fenekű bombázókkal, csinos vagy pocakos machokkal. Pelé... Szeretjük őt is, meg a focit is. És ha szerte a világban azt mondjuk, hogy Havaianas, akkor beugranak a színes,vidám, klasszikusabb vagy bolondosabb gumipapucsok. Az, hogy gumipapucs egyáltalán nem derogáló, hiszen elnyűhetetlen, kaucsukból készült termékekről beszélünk, amelyek igenis kiállják az idő és lábaink próbáját.A Havaianas történetének kezdetén (1962-ben) az egyszerű brazil emberek kőműves-papucsa volt. És mivel egyszerű és kényelmes viselet, elterjedt és divattá vált, hogy aztán áttörve az országhatárokat meghódítsa a világot!

     Ma már több mint hatvan országban találkozhatunk a Havaianas termékekkel.Ha azt mondjuk, hogy Julia Roberts, Sandra Bullock, Naomi Campbell vagy éppen Kate Moss is Havaianast hord, ez már önmagában garancia. És ha még hozzátesszük azt is, hogy 2002-ben Jean-Paul Gaultier nyári divatbemutatóján minden modell lábán Havaianas díszelgett, azt hihetnénk, no, megint egy elérhetetlen luxuscikk. Tévedés! Ezek a színes csodapapucsok Magyarországon is kaphatók!

     Amerikában például 2003-ban egymillió párral adtak el ebből az élő legendából! Egy-egy kivételes, Swarovski-kristályokkal díszített Havaianas ára az Egyesült Államokban a 125 dollárt, Londonban pedig akár a 100 fontot is meghaladhatja! Az átlag-papucsok persze lényegesen barátságosabb áron kerülnek forgalomba, de így is a prémium kategóriás áruk között kell keresnünk őket.

     Az itthoni képviselet vezetője, Gyuricza Gábor, aki maga is Brazíliában nőtt fel, már a kezdetkor is biztos volt a sikerben. Mint mondja, minden esély megvan arra, hogy a világ nagy divatközpontjai után, Magyarországon is fogalommá váljon a Havaianas. Gyuricza Gábor joggal bízik a sikerben, hiszen Ausztrália húszmillió lakosú piacán például az első év 2500 páros eladási eredményét követően mára már több, mint félmillió pár fogy évente. Gyuricza Gábor reméli, hogy a történelem megismétli önmagát, és ezek a párját ritkító sikerek Magyarországon is egyre közismertebbé és közkedveltebbé teszik a brazil legenda-papucsot, a Havaianast!

2000-2016 © Legatum Kft. | Minden jog fenntartva!